vrijdag 24 januari 2014

Ouder worden

Sommigen zeggen dat ik in een nieuwe levensfase ben beland. Ik ben dan weliswaar AOW'er geworden, maar om dan te spreken over een nieuwe levensfase. Vijfenzestig is voor mij een getal. Meer niet. Veel mensen gaan zich naar hun leeftijd gedragen. Je kent vast wel de opmerking : "Dat doe je toch niet op jouw leeftijd!" Dat komt mij zo benauwd, haast bekrompen over.
Niet dat ik mijn broek op halfzeven draag of mijn bretels laat hangen. Nee, dat niet. En ik hou ook niet van rap muziek en mijn mobieltje ligt in een la. Maar ik gedraag me niet als een ouder iemand. Dus met bingo en klaverjassen ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. Liever bungeejumping of parachutespringen. Zeuren over mijn ouder worden doe ik al helemaal niet. Ik beschouw het als een privilege, dat niet iedereen krijgt. En soms heb ik er moeite mee. Dan vraag ik me af : Waarom ik wel en die anderen niet?