zondag 19 januari 2014

Of je koek lust!

Ingezonden reactie op Keep cool!

,,Waar vind ik de ontbijtkoek en de gemberkoek?" vroeg ik hoopvol aan een volgende jonge winkelbediende maar deze keek mij een beetje glazig aan met een blik van; ,,hebben wij zelfs gemberkoek in huis?" Hij loodste mij over de steeds drukker wordende paden tussen de overvolle stellingen naar de koekjesafdeling en wees mij daar, schijnbaar zelf ook min of meer opgelucht?, koekjes aan met kleine stukjes gember er op. ,,Een gem-ber-kóek!", zei ik nogmaals maar nu in let-ter-gre-pen sprekend, en gaf ongeveer de lengte ervan aan met mijn twee wijsvingers. 'Zoekt en gij zult vinden', en waarempel, twee meter verderop vond ik zelf de koek met de glimmende stukjes gember rondom. Dat was ook weer prima gelukt en nu op zoek naar eieren.