maandag 20 januari 2014

Fit for Free

Nou ja, for free, zolang je maar op tijd betaalt. Ook als je al opgezegd hebt. Free en toch betalen? Weer zo'n bedrieglijke commerciële kreet van dit keer een sportinstituut. Fit zijn/worden zonder te betalen? Nee hoor! Integendeel. Je moet zelfs blijven betalen als je het abonnement wilt opzeggen. Recent heeft de Consumentenbond de klachten over dit sportinstituut onderzocht. Het gaat met name over  het kunnen beëindigen van een abonnement.
Fit for free heeft namelijk een truc bedacht, waardoor het klanten lastig wordt gemaakt hun abonnement op te zeggen.  Wie het abonnement wenst te beëindigen, kan dat niet zomaar volgens de wettelijke regels doen. Nee, bij Fit for Free moet men de opzegging naar een postbusnummer sturen. En als er iets vaag is, dan is het wel een postbus. Veel consumenten spreken over administratieve boevenpraktijken, zodra er opgezegd is. Men blijft rekeningen en aanmaningen ontvangen.
Volgens de wet mag je een abonnement opzeggen via het adres waarop het is aangegaan. In dit geval heel vaak via de website of de betreffende sportschool van F4F zelf. Maar dat wordt door Fit for Free geweigerd. De organisatie heeft naar aanleiding van het onderzoek beloofd haar opzegwijze conform de wettelijke richtlijnen te zullen gaan aanpassen. Tot die tijd moet je de abonnementskosten van Fit for Free natuurlijk niet betalen.