maandag 13 januari 2014

Een pensioentje

Tussen al die pensioenzaken bevindt zich ook een pensioentje dat ik nota bene als oproepkracht het afgelopen jaar heb opgebouwd. Het betreft een brutobedrag van, schrik niet, 100 euro en 7 eurocent! Om dit bedrag uitgekeerd te krijgen heb ik een flinke set formulieren ontvangen. Voorafgegaan door drie grote enveloppen met wat schrijverij. Ik schat zo in, dat alleen al het werk om de boel te versturen al 100 euro gekost heeft. Maar ze zijn er nog niet. Ik moet alles bij elkaar drie formuliertjes invullen. Erg weinig als ik op het totaal van 21 a4'tjes afga. Op twee formulieren moet ik op elk ervan twee vakjes aankruisen. Op het derde moet ik mijn naam en een handtekening plaatsen. Ik mag het zooitje in een antwoordenveloppe terugsturen. Daarna zullen op kantoor de administratieve molens gaan draaien. Ik hoop dat het nettobedrag zonder al te veel rompslomp op mijn rekening wordt gestort. Het kan zomaar zijn dat dit pensioenfonds mij de administratiekosten doorberekend. Dan hou ik een schuld over. Als ik het bedrag toch onverhoopt uitgekeerd krijg, weet ik nog niet wat ik ermee zal gaan doen.  Ik denk dat ik het dan op mijn OV chipkaart zet. Mocht ik een schuld overhouden, dan moet ik een betalingsregeling treffen. En geld gaan lenen om stressballen en een pot kalmeringstabletten te kopen.