dinsdag 16 april 2013

Een UWV koekje van eigen deeg?

Het UWV gaat eigen medewerkers de zak geven. Niet dat ik dat erg vind hoor. Ik gun het ze wel, dat ze eens vanaf onze kant kennismaken met hun eigen organisatie. Maar het zal mij niet verbazen indien zij een streepje voor krijgen en wel geheel conform de regels behandeld zullen gaan worden.
Nog niet zo lang geleden beklaagde de vakbond zich over de UWV website die bestemd is voor werkzoekenden. Mijn ervaring is dat je helemaal niet bij het UWV moet zijn voor werk. Dat kan je het beste zelf regelen. In mijn geval heb ik een paar keer zes weken moeten wachten om goedkeuring te krijgen voor een dienstverband. Zo lang wilde mijn potentiële werkgevers niet wachten. En ik dus ook niet. Gewoon je eigen gang gaan en achteraf doorgeven aan het UWV werkte bij mij het beste.
Al dat omslachtige, bureaucratische gedoe vreet tijd, energie en bakken geld. En het wekt alleen ergernis en demotivatie bij de cliënt op.