dinsdag 21 augustus 2012

Neef Jacques Goey -4-


Loopbaan in een nutshell:

1954-1958 MULO Leiderdorp
1960 Als koksmaatje naar zee bij Vinke en Co, Ertstankers Maatschappij
         Rotterdam
1961 Als ladingklerk aangemonsterd op diverse schepen van de Koninlijke
         Nederlandsche Stoomboot Maatschappij Amsterdam. (KNSM).
1961-1968 Als Assistent en later als Supercargo op charterschepen van
          diverse nationaliteiten van de KNSM.
Leuke anekdote:
Op Curaçao
In januari/februari 1961 kwam ik op het stoomschip SS.Baarn in Willemstad, Curaçao aan. We lagen aan de oliepier. Oom Joop (Willem : mijn vader)  kwam me met zijn Volkswagen afhalen en heb bij hem, tante en de kinderen nog gelogeerd. Ik had een zeker trots gevoel, dat ik de eerste van de familie was, die Rita (aldaar geboren) aanschouwde. Ik herinner me dat oom Joop ontzettend dol was op z’n kleintje. Ze werd bijna plat geknuffeld door hem. We hadden ook nog een toertje gemaakt naar Suffisant, het marinekamp waar Joop gelegerd was en Westpunt. Leuke tijd, zonnige stranden, zwoel passaat windje. Good times!

1968-1975 Als administratief medewerker (transport- en douanezaken) bij een
          internationale Expeditie- en Vervoersorganisatie op de kantoren Den Haag,
          Amsterdam, Amsterdam RAI-gebouw (tentoonstellingsexpeditie) en   Schiphol.
1975-1991 Digital Equipment Corporation. Diverse sleutelposities in Transport en Logistiek
1993-1998 Door omstandigheden werkeloos. In deze periode voorlopige baantjes geaccepteerd als (internationaal) chauffeur op tankcontainers, trailers, autobus, o.a. Hermes, BBA en als touringcarchauffeur.