zaterdag 25 augustus 2012

Erwtensoep met vis


Nee, geen nieuw recept of zo. Trouwens erwtensoep met witte rijst een een stukje hete vis (ikan pedis) smaakt prima. Nee, ik heb het over het Bovenwater. Het is zo groen als ik weet niet wat en het ruikt onfris. Vanmorgen, toen ik wat zwerfvuil aan het opruimen was, zag ik een groot aantal dode vissen drijven. Het waren jonge snoekjes, die alle op de rug dreven met de witte buik opvallend in het groene water. Ik weet niet wat de oorzaak van hun dood is.
Omdat ik doordeweeks nauwelijks tijd heb, besloot ik vanmorgen maar wat zwerfvuil te gaan opruimen. Op bepaalde plekken was dat broodnodig. In een parkeervak kon ik aan de hand van het afval een stukje forensisch onderzoek doen. Het spul lag er sinds afgelopen donderdag. Dat was te zien aan de restanten van een haringmenu (2 haringen met ui en augurk inclusief servetten). Men had bij de Aldi een goedkope blikken bier gehaald en daarvan 8 geleegd, zodat de vis in de magen kon zwemmen. Het waren twee personen, beiden rokers.