maandag 20 augustus 2012

Een bbq in Zandberg

Eenmaal aangekomen wachtte mij een warm ontvangst bij huize Chris en Saskia. Je zou denken : dat kan niet anders, want het was erg warm. Maar je weet wat ik bedoel. Na lange tijd zag ik mijn 'Belgische' familie weer. En dit keer voor iets leuks : een bbq! Het was de eerste keer dat ik bij neef Chris thuis op bezoek was. Ik maakte kennis met de familie van Saskia en natuurlijk de kinderen. het werd een gezellig middag met koele drankjes en leuke gesprekjes. Zo leerde Jean-Pierre dat ook ik een motorliefhebber ben. JP heeft zijn BMW van de hand gedaan ('die was op'), maar geregeld krijgt hij de kriebels. Yvonne paste op een kleinzoon Alexander Dante. Oh, wat een blank ventje! Net Tim en Robert toen ze zo klein waren. Hij keek al een paar keer stiekem naar mij en lachte zowaar. En ja hoor, niet veel later wilde hij bij mij op schoot komen zitten. Dante zal vast gedacht hebben : "Kan ik later nog eens vertellen dat ik bij een superbruine oom Willem op schoot heb gezeten!" Tegen een uur of zeven arriveerde mijn lieve tante Lies. Ik stond wat achteraf, maar toen ze mij zag zei ze gelijk : "En daar is Wim!" Het was een heerlijk moment om tante weer in de armen te sluiten. We hebben gezellig zitten babbelen aan tafel, terwijl we genoten van de spiesjes, lapjes, hamburgers en sateetjes. Maar aan alles komt een eind en dus ook aan deze gezellige bbq. Ik moest wel een smoes gebruiken om me aan de gezelligheid en familiewarmte te onttrekken  ik moest voor het donker thuis zijn, anders mocht ik de volgende dag niet buiten spelen. Ik kreeg d eindruk dat iedereen het woord 'fantast' op mijn voorhoofd kon lezen. Ik nam afscheid en nogmaals Chris en Saskia hartelijk dank voor de gastvrijheid en de fijne bbq!